فیزیوتراپی

مطالبی در مورد فیزیوتراپی

فیزیوتراپی

مطالبی در مورد فیزیوتراپی

در این وبلاگ سعی میشه در مورد فیزیوتراپی و پیرامون آن صحبت بشه،امیدوارم مفید واقع شود.با تشکر آناهیتا ش

  • ۰
  • ۰

شاک ویوتراپی چیست؟

شاک ویو تراپی نوعی روش درمانی غیر تهاجمی پرکاربرد در فیزیوتراپی و درمانی موثر برای بیماری های اسکلتی_عضلانی است.


در این روش درمانی امواج صوتی با انرژی بالا از طریق سطح پوست در بدن منتشر شده و موجب افزایش متابولیسم در بافت آسیب دیده و تحت درمان شده که نتیجه آن کاهش و از بین بردن درد و تسریع بهبودی خواهد بود.


در شاک ویو تراپی از امواج بسیار کوتاه و سریع (سریع تر از سرعت صوت) استفاده شده که این امواج صوتی با انرژی بالا بر بافت‌های بدن به ترمیم آن ها و کاهش و تسکین درد کمک می کند.


شاک ویوتراپی چگونه تاثیر می گذارد؟

شاک ویو تراپی سبب کاهش سرعت پیشرفت روند التهابی مزمنی که موجب آسیب بافت ها شده می شود.


امواج شاک ویو با بهبود گردش خون و افزایش خون رسانی به اندام ها و تحریک متابولیسم سلولی می تواند به بازسازی و تقویت بافت های آسیب دیده کمک زیادی بکند.


در طی درمان ضربه‌ هایی با انرژی بالا به بافت مورد نظر وارد شده و قدرت ترمیم و بازسازی آن ها با اثر مکانیکی بر بافت ها افزایش می یابد.


مکانیسم اثر شاک ویو ایجاد پارگی های میکروسکوپی در بافت مورد نظر بر اثر ضربه شدید موج شوکی است که موجب آزاد سازی موادی از بافت های آسیب دیده می شود که با قدرت ترمیم بالا موجب تسریع بهبودی و افزایش قدرت و توان بافت آسیب دیده می شود.


متخصص فیزیوتراپ پس از مالیدن ژل پروب دستگاه را با هدف هدایت امواج و تولید پالس قوی انرژی پنوماتیک کوتاه‌ مدت بر روی پوست منطقه مورد نظر قرار می دهد.


تعداد جلسات شاک ویوتراپی

تعداد جلسات درمان با شاک ویو بسته به نیاز بیمار و تشخیص متخصص فیزیوتراپی متفاوت است.

پس از انجام جلسات شاک ویو لازم است چند روز سطح فعالیت خود را کاهش دهید.


برخی بیماران پس از اولین جلسه شاک ویو تراپی احساس بهبودی نسبی دارند و برخی نیز ممکن است پس از جلسات شاک ویو کمی احساس سوزش در محل درمان داشته باشند که طی چند روز برطرف می شود.


فیزیوتراپی در شریعتی

از شاک ویوتراپی در چه بیماریهایی استفاده می شود؟

در تاندنیت ها، تاندون در محل اتصال به استخوان دچار مشکل شده و این وضعیت موجب بروز درد در بیمار میشود. مهمترین تاندنیت هایی که در درمان آنها از شوک ویو استفاده میشود عبارتند از

فاسئیت پلانتار در خار پاشنه

تاندنیت آشیل

تاندنیت کلسیفیک در شانه

تاندنیت کشکک

تنیس البو

گلف البو


از روش شوک ویو تراپی در درمان مشکلات زیر هم استفاده میشود

نوروم مورتون

شکستگی های استرسی

دیر جوش خوردن شکستگی

 

شوک ویو تراپی به این صورت انجام میشود که تکنیسین مربوطه ابزار خاصی را بر روی پوست محل گذاشته و از طریق آن امواج صوتی پرقدرت را به درون بافت میفرستد.


کل این فرایند معمولا ۲۰-۱۰ دقیقه طول بکشد. گاهی اوقات بعد از انجام آن بیمار کمی احساس ناراحتی در محل دارد که معمولا در ۲۴ ساعت اول بتدریج از بین میرود.


جلسات شوک ویو تراپی معمولا ۵-۳ بار و با فاصله یک هفته تکرار میشوند. بعضی بیماران بعد از شروع درمان کاهش محسوسی در شدت درد ناشی از بیماری را ذکر میکنند ولی معمولا برای بدست آوردن حداکثر تاثیر درمانی نیاز به گذشت ۸-۶ هفته وجود دارد.

  • ۹۸/۰۳/۱۸
  • آناهیتا ش

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی